Poniższe zasady rywalizacji mają zastosowanie do wszystkich turniejów i wydarzeń organizowanych przez LVLmind, niezależnie czy rozgrywanych online lub fizycznie. Dodatkowe zasady specyficzne dla turniejów mogą być podane na liście turniejów lub przedstawione przez arbitra przed turniejem lub w jego trakcie.
Jeżeli rozważana jest dyskwalifikacja z turnieju (lub kara bardziej surowa), arbiter turnieju powinien powiadomić organizatora, aby można było sprawdzić karę przed jej nałożeniem.
Jeżeli zostanie uznane, że gracz uzyskał korzyść poprzez złamanie przepisu nawet po nałożeniu kary, zostaną zastosowane dalsze kary, aby zapewnić, że nie uzyskano żadnej przewagi. Łamanie zasad nigdy nie będzie korzystne dla gracza.
Poniższa sekcja dotyczy wyłącznie turniejów odbywających się online, ponieważ takie wydarzenia niosą ze sobą dodatkowe komplikacje.
Aby turnieje online mogły działać, wymagane jest oprogramowanie komputerowe i aplikacje innych firm. Jeśli wystąpią błędy (bugi lub usterki), postaramy się złagodzić ich wpływ, jednak nie zawsze jest to możliwe. Gracze biorący udział w rywalizacji online muszą zaakceptować fakt, że może wystąpić błąd lub usterka, która może wpłynąć na ich szanse, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. To samo dotyczy problemów z połączeniem internetowym i błędnych kliknięć.
Oczekuje się, że gracze biorący udział w turnieju online będą obecni przez cały turniej, z wyjątkiem zaplanowanych przerw przez personel organizatora.
Jednoczesna gra jest dozwolona dla graczy, którzy chcą grać w więcej niż jednym turnieju na raz. Aby jednak było to możliwe, musisz mieć pewność, że podołasz dodatkowej pracy związanej z grą w obu (lub więcej) turniejach. Aktywność na innym turnieju nie będzie akceptowana jako usprawiedliwienie spóźnienia lub przekroczenia limitu czasu w turnieju.
Szczegółowe informacje na temat turniejów online na platformie Board Game Arena, można znaleźć na naszej stronie o BGA, która zawiera ważne zasady i specyficzne informacje dla tych turniejów.
1. Punktacja za pozycję:
* Rozegranie 51% i więcej meczów w turnieju – pełna punktacja za pozycję
** Rozegranie 50% lub mniej meczów w turnieju – połowa punktacji za pozycję
*** Rozegranie jednego meczu – brak punktacji za pozycję
Remis to sytuacja, w której dwóch lub więcej zawodników (par lub drużyn) ma ten sam wynik i jest w stanie zdobyć medal lub awansować do kolejnego etapu turnieju. System remisu służy do ustalenia kolejności rankingowej zaangażowanych graczy, jednakże punkty w ramach danego wydarzenia będą zawsze dzielone równo pomiędzy remisującymi graczami.
Niektóre turnieje mają własne, dedykowane dogrywki. Jeśli nie określono inaczej, zastosowane zostaną standardowe zasady dogrywki opisane poniżej.
Zasady te mają zastosowanie wyłącznie w ramach LVLmind – Olimpiady Sportów Umysłowych, odbywających się na żywo, w fizycznej lokalizacji.
W przypadku turniejów dla 2 graczy (w formacie szwajcarskim), o ile nie podano inaczej:
W przypadku turniejów dla 2 graczy (w formacie „każdy z każdym”), o ile nie podano inaczej:
W przypadku turniejów wieloosobowych, o ile nie podano inaczej:
*Procentowy wynik najlepszego przeciwnika jest obliczany poprzez podzielenie wyniku gracza przez wynik jego najsilniejszego przeciwnika w grze (tj. wynik zwycięzcy lub jeśli dany gracz wygrał – wynik gracza, który zajął drugie miejsce). Limit remisowy w tym remisie wynosi 110% na mecz. Procent najlepszych wyników przeciwników jest uśredniany ze wszystkich dotychczas ukończonych rund, aby obliczyć remis graczy.
Wyjaśnienia mające zastosowanie zarówno do gier dwuosobowych, jak i gier wieloosobowych:
System stosowany gdy w turnieju nie było pominiętych meczów:
W grach wieloosobowych stosujemy Pełny Buchholz (Jest to suma wyników przeciwników bez pominięcia żadnego przeciwnika), chyba że uznamy inaczej.
Należy pamiętać, że w przypadku turniejów online na platformie Board Game Arena przedstawiony remis nie zawsze jest prawidłowy. W przypadku gdy w ramach turnieju jakieś mecze zostaną pominięte, będziemy stosować TEN sposób rozwiązywania remisów (akapit REMISY).
Wyjaśnienia mające zastosowanie zarówno do gier dwuosobowych, jak i gier wieloosobowych:
Zależy nam na tworzeniu najbardziej sprawiedliwych zasad na naszych i Waszych wydarzeniach, dlatego – idąc za naszym wzorem, tj. MSO, opublikowaliśmy nasz Regulamin w ramach LICENCJI CREATIVE COMMONS. Oznacza to, że możesz go dowolnie wykorzystywać i dostosowywać do swojego konwentu lub wydarzenia.
Masz pytania dotyczące korzystania z tych zasad? Napisz do nas na adres kontakt@lvlmind.org
Stworzyliśmy Olimpiadę Sportów Umysłowych, ponieważ tak jak Ty jesteśmy fanami umysłowych potyczek, uwielbiamy grać i rywalizować ze sobą nawzajem. Brakowało nam imprezy na poziomie, która mogłaby być czymś więcej, niż tylko Mistrzostwami Polski w ramach jednego tytułu.
My wiemy, że LVLmind to coś więcej. Czas przekonać Ciebie.
Zapisz się do newslettera
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 LVLmind
Strona stworzona przez Karczma Gier
POLITYKA PRYWATNOŚCI | REGULAMIN OLIMPIADY | KODEKS POSTĘPOWANIA